El Circuit de Barcelona-Catalunya serà l’emblemàtic escenari d’un esprint intermedi de l’edició 100 de la Volta
11 de març 2021 - 10:30
La 100a Volta Ciclista a Catalunya, que arrenca el 22 de març, viurà un moment especial amb el pas dels corredors pel Circuit de Barcelona-Catalunya, coincidint amb la sisena etapa (27 de març). Per ampliar l’espectacularitat del moment, la recta principal de l’emblemàtic recinte esportiu serà escenari d’un esprint intermedi bonificat.
La Volta rodarà pel Circuit coincidint amb la penúltima jornada de cursa (193,8 km), amb sortida des de Tarragona i arribada a Mataró. Serà a falta de 40 km per a la meta quan el pilot accedirà al recinte per realitzar una volta i disputar l’esprint bonificat —amb tres, dos i un segon—, que permetrà obtenir una valuosa imatge promocional.
El pas pel Circuit de Barcelona-Catalunya s’emmarca dins la tasca de l’organització de la Volta de realitzar any rere any un recorregut variat i exigent. A més, la relació del Circuit amb la cursa té precedents importants, ja que en dues ocasions ha estat escenari d’un final d’etapa, així com també de la cursa. Va ser en les edicions de 2009 i 2010, i els primers en creuar la línia d’arribada van ser el neozelandès Greg Henderson i l’argentí Juan José Haedo.
“Estem molt il·lusionats amb poder formar part d'aquesta edició històrica de la Volta. Les instal·lacions del Circuit seran, un cop més, escenari d'una prova esportiva d'alt nivell, en aquesta ocasió amb una competició de ciclisme, el que demostra la polivalència del nostre recinte", ha explicat el director general del Circuit de Barcelona-Catalunya, Josep Lluís Santamaría.
Per la seva banda, el president de la Volta Ciclista a Catalunya Associació Esportiva, Rubèn Peris, destaca el fet que el Circuit “és una instal·lació de referència dins de l’esport català i encaixa perfectament amb el desig d’incorporar espais emblemàtics del país en una edició tan especial per a la Volta com és la 100.”
El Circuit de Barcelona-Catalunya, que cada any acull les principals competicions del motor com els mundials de Fórmula 1 i MotoGP, també és un espai molt atractiu per a viure experiències vinculades al ciclisme. Entre les possibilitats que ofereix hi ha la de realitzar tandes en bicicleta sobre el seu asfalt durant tot l’any, ja sigui a nivell amateur o professional.
Després de posposar-se l’any passat a causa de la pandèmia, enguany la Volta torna a reunir els millors ciclistes del pilot internacional. Richard Carapaz, Alejandro Valverde, Chris Froome, Marc Hirschi, Marc Soler, Enric Mas o Thomas de Gendt són només alguns dels noms propis que han confirmat la presencia a la cursa, atrets per un recorregut que inclou etapes de mitja i alta muntanya, dos finals en alt, una contrarellotge i trams ideals per als velocistes.
FOTO: Imatge de l'edició del 2010 de la Volta, que va tancar-se amb una etapa amb final al Circuit de Barcelona-Catalunya / Arxiu Volta Ciclsita a Catalunya